print

Procesmanager

Ondernemingen willen, door de interne processen goed te regelen en te innoveren, een stap voor zijn op de concurrenten en mede daardoor marktleider worden. Het bedrijf streeft naar een grotere band met klanten, minder kosten, meer winstgevendheid en tevreden en gemotiveerde medewerkers.
Dit vraagt om processen die vanuit de klant zijn bedacht, naadloze informatiesystemen, duidelijke aanspreekpunten voor de klant en een naadloze samenwerking binnen de gehele organisatie. De uitdagingen in de markt vragen om innovatieve en goede uitgewerkt oplossingen en daarmee om een complete, goed gestructureerde aanpak.

Binnen projectmanagement draagt de Procesmanager zorg voor de adequate uitvoering van de huidige proces(stappen). De Procesmanager analyseert, verbetert en innoveert de bedrijfsprocessen binnen Het bedrijf.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Draagt zorg voor het conform het contract uitvoeren van het project  op de aspecten kwaliteit, tijdigheid, informatie
  • Ontwikkelt, introduceert , implementeert en optimaliseert de bedrijfsvoering  met als aandachtsgebieden, planningsmanagement, risicomanagement, informatiemanagement, configuratiemanagement, kwaliteitsmanagement, documentmanagement
  •  (Laten) opstellen, indienen en beheren deel managementplan informatiemanagement
  • (Laten) opstellen, indienen en beheren deel managementplan riskmanagement
  • (Laten) opstellen, indienen en beheren deel managementplan configuratiemanagement
  • (Laten) opstellen, indienen en beheren deel managementplan documentmanagement
  • (Laten) opstellen, indienen en beheren deel managementplan planningsmanagement
  • (Laten) opstellen, indienen en beheren deel managementplan kwaliteitsmanagement
  • Opstellen en bijhouden van het risicoregister en zekerstellen van de beheersing van de projectrisico's
  • Opstellen en indienen ter acceptatie en actueel houden van overall planning
  • Opstellen indienen en actualiseren van de detailplanning
  • Kiezen en inrichten van adequate software ondersteuning in het kader van informatiemanagement, risicomanagement, planningsmanagement en configuratiemanagement, in afstemming met het consortium
  • Levert een inhoudelijke bijdrage aan het project management plan en voortgangsrapportages
  • Neemt op verzoek van de projectdirecteur deel aan voortgangsoverleg op consortium niveau en met de klant

Wilt u graag weten wat E/MC voor uw organisatie kan betekenen? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op.